Meme büyüklüğü  genellikle ergenlik sonrası genetik olarak  veya hamilelik ve doğum sonrası ortaya çıkar. Meme büyüklüğü olan kişiler kilo vermelerine rağmen meme boyutundaki küçültme istenilen düzeyde olmayabilir veya sarkıklık oluşabilir. Meme büyüklüğü sırt ve boyun ağrısına yaygın olarak sebep olur. Ayrıca meme büyüklüğü bazen meme altında kızarıklık ve enfeksiyona sebep olmaktadır. Bu da kişinin hayat kalitesini düşüren bir durumdur. Hareket kısıtlılığı, duruş bozukluğu, büyük meme görüntüsünü kamufle etmek için kıyafet seçiminde kısıtlılık oluşan diğer sorunların sadece bir kaçıdır.

Meme küçültme ve dikleştirme ameliyatları meme büyüklüğünden ve meme dokusu sarkmasından şikayetçi olan kişilere uygulanır. Bu ameliyatlar sadece estetik amaçlı olmayıp hastanın hareket konforunu ve özgüvenlerini artıran faydalı işlemlerdir.

Kimlere Yapılabilir:

–Memelerinin büyük olmasından, buna bağlı çektiği sırt ve boyun ağrısından ve sürekli meme altı enfeksiyonundan, hareket kısıtlılığından şikayetçi olan kişilere,

–Meme simetrisinden veya sarkıklığından memnun olmayan kişilere uygulanabilir.

Ameliyat Öncesi ve Sonrası:

Ameliyat öncesinde meme şekline, simetrisine ve büyüklüğüne göre planlama yapılır. Meme başı, damar ve sinirleri korunarak olması gereken pozisyona taşınır. Memenin alt , iç ve dış kısmındaki fazlalık dokular ve cilt fazlalığı çıkartılır. Meme dokusu yukarı asılarak memeye şekil verilir. Meme dikleştirme ameliyatlarında yeterli meme dokusu varsa, meme kendi üstünde katlanarak şekil verilir ve göğüs kafesine asılır. Yeterli meme dokusu yoksa, uygun boyutta protez ile meme desteklenir. Yapılan kesiler katlar halinde dikişlerle kapatılır. Bazı hastalarda kanama ihtimali için drenler yerleştirilir.

Ameliyat genel anestezi altında yapılır.Ameliyat süresi 2-3 saattir. Ameliyat sonrası hastanede kalış süresi 1-2 gündür. Kanama kontrolü için konulan drenler kanama miktarına bağlı olarak ertesi gün veya birkaç  gün sonra alınır. Meme boyutuna göre değişmekle birlikte meme başı çevresinden düz aşağı inen (lolipop iz) veya ters T şeklinde bir iz kalabilir. İzlerin derece ve boyutu kişiye göre değişiklik gösterir.

Ameliyattan sonraki 6-8 hafta (veya doktorunuzun uygun gördüğü süre) özel korse sutyen giyilmesi gerekmektedir. Hastanın ağır işler yapması tavsiye edilmez. Spora 1 ay kadar ara verilmesi gerekir.

Sigara küçük damarlar üzerinde büzücü etkiye sebep olduğundan meme başı beslenmesini bozabilir, yara iyileşmesini bozarak istemediğimiz sonuçlar ortaya çıkabilir.Bu nedenle sigara ameliyattan önce bırakılmalıdır. Bazı hastalıklar ( diyabet) ve kan sulandırıcı ilaç kullanımı da yaranın iyileşmesi açısından önemlidir. Buna göre önlemler alınır. Kan sulandırıcı ilaçlar doktor kontrolünde düzenlenir. Ameliyat öncesi kan şekeri yüksekliği, tansiyon yüksekliği, kansızlık gibi sağlık problemleri kontrol altına alınmalıdır.