İlerleyen yaş ile birlikte cilt gevşeyip sarkarken, buna bağlı cilt altı dokularda gevşer ve sarkar, yağ dokuda ve kemik dokuda da hacim kaybı gözlenir. Bu gevşek ve hacmi azalmış yüz dokusu kişiyi üzüntülü, yorgun veya sinirli göstermektedir. Her insan farklı yaşlanır. Tüm yüz dokusu sarktığı gibi bazen alın bölgesi, yanak veya boyun bölgesinin daha çok sarkması da gözlenebilir.

Çene hattımızda zamanla oluşan sarkık ve gevşek cilt dokusu, dudak yanlarında derinleşmiş ve gevsek cilt dokusu, yanaklardaki sarkık, derinleşmiş çizgili görünümler erkek veya bayanlarda yaşlı, yorgun bir ifadeye neden olmaktadır.

Böyle bir görünüme yaşın ilerlemesi, aşırı kilo alıp vermeler, aşırı güneşlenme, sigara kullanımı ve bir takım hastalıklar sebep olabildiği gibi genetik nedenlerde genç yaşta dahi sorunlar oluşabilmektedir.

Yüz sarkıklığı veya çizgileri olanların mutlaka ameliyat mı olması gerekir?

Tüm yüz sarkmaları veya çizgilenmeleri mutlaka ameliyat ile düzelir diye düşünmek yanlıştır. Bu tarz şikayetleri olan hastaların muayeneleri sonucunda en uygun, sağlıklı ve sonucu hızla görülen tedavi şekli seçilir. Yüz germe ameliyatları uzun ve kapsamlı ameliyatlardır  ve hasta seçiminin doğru yapılması gerekir.

Aynı anda başka ameliyat da yapılır mı?

Yüz germe ameliyatları yüze yağ enjeksiyonu, ip askılar, boyun germe ve göz kapağı estetiği ile birlikte aynı anda yapılabilir. Hacim kaybı olan alanlara yağ enjeksiyonu  bu ameliyatın ayrılmaz bir parçasıdır. Son yıllarda gelişen teknoloji ile hastanın yüzünde şişlik ve morluk çok daha kısa sürmektedir.

Yüz germe ameliyatlarında iz kalır mı?

Bu operasyonlardan sonra iz kulak önü ve arkasında oldukça ince çizgi olarak gözlenir, zamanla bu iz iyice silikleşir. Bu izin dikkat çekici olması daha cok hastanın kişisel özellikleri ve alışkanlıklarına bağlıdır.

Yüzde asimetri olur mu?

Tam tersine bu ameliyat ile yüzdeki mevcut asimetriler düzeltiltmek hedeflenir.

Yüz germe ameliyat süreci:

Ameliyat genel anestezi altında gerçekleştirilir. Ameliyat öncesi kesi yapılacak alanlar planlanır. Bu ameliyatta sadece cilt çıkartma işlemi yapılmayıp esasında sarkmış deri altı dokular olması gerektiği yerlere asılmakta, dikişlerle iç dokulara sıkılaştırma uygulanmaktadır. Ameliyat kulak önü bölgede yüz sinirlerine komşu alanda yapıldığından oldukça hassas ve uzmanlık gerektiren bir işlemdir. En son aşamada deri fazlası çıkartılarak dikişler atılır. Deri dolaşımını korumak için cilt çok gergin kapatılmamaya çalışılır. Kanama kontrolü için küçük drenler konulabilir.

Hastanede kalış 2 gündür. Yüz özel bir bandajla sarılabilir veya özel yüz korseleri kullanılabilir. Ameliyat sonrası dikişleri gerecek ve cilde bası yapacak kafa pozisyonlarından kaçınılmalıdır. Korsenin en az 3 hafta kullanılması önerilir. Dikiş iyileşmesi genellikle 7-10 gün içerisinde olmaktadır. İlk günlerde yüzde şişlik ve bazı alanlarda morluklar olabilir fakat hızla düzelir. Tam iyileşme 6-12 ay devam edecektir. Bu iyileşme sürecinde gerekli destek uygulamalar yapılabilir.

Yüz germe ameliyatlarında hedef doğal bir sonuç elde etmektir. Aşırı gerginlik ve mimiklerin kaybolması istenilem durumlar değildir. Bu ameliyatlar yaşlanma sürecini durdurmaz sadece zamanı geri alır, yaşına göre daha iyi duruma getirir ve hasta iyileştirilmiş durumundan sonra yaşlanmaya devam eder. Kişinin beslenmesi, cildine yaptığı bakım ve uygulamalar, su içimi, güneş maruziyeti, sigara kullanımı ve ilaçlar tekrar yaşlanma sürecini etkileyecektir. İlerleyen yıllarda hasta tekrar ameliyat olmak isterse 2. kez yüz germe ameliyatı yapılabilinir.